...Το UHF News Blog ανανεώνετε καθημερινά για την δική σας ενημέρωση!!!... Εαν θέλετε να γράψετε και εσείς κάποιο άρθρo μπορείτε να μας το στείλετε στο uhfnewsnow@gmail.com
Προβολές.. website counter ...............Twitter .............. Facebook https://el-gr.facebook.com/uhfnews/
bossa output-w-Ql-SKr Despina-apartments-new2 output-ZWBZop betshow-new
...LIVE---ΕΚΤΑΚΤΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ...

Σάββατο 20 Απριλίου 2024

Η λεκτική βία δεν είναι μόνο βρισιές.........

Η λεκτική βία δεν είναι μόνο βρισιές! Υπάρχει σε φράσεις καθημερινές που δεν τις αναγνωρίζουμε και όμως καταστρέφουν συναισθηματικά το παιδί!

Τη σωματική καkοποίηση στα παιδιά την γνωρίζουμε όλοι, την αντιλαμβανόμαστε, την αναγνωρίζουμε, την κατακρίνουμε. Από ένα χαστούκι, μέχρι και χτυπήματα σοβαρά, η σωματική βία δεν γίνεται από καμία άποψη αποδεκτή!

Τη σωματική τιμωρία την καταδικάζουμε και την αντιλαμβανόμαστε εύκολα ως έναν κακοποιητικό τρόπο συμμόρφωσης και διαπαιδαγώγησης των παιδιών. Τι γίνεται όμως με τη λεκτική βία;



Τι γίνεται όταν μιλάμε άσχημα στο παιδί; Όταν φωνάζουμε, λέμε κουβέντες βαριές που το πληγώνουν, όταν το συγκρίνουμε με άλλα παιδιά; Αυτά δεν πονάνε; Η λεκτική βία ίσως πονάει πολύ περισσότερο από την σωματική, και τα σημάδια που αφήνει δεν φεύγουν ποτε.

Η λεκτική βία, σύμφωνα με το childit.gr ασκεί ψυχολογική πίεση και παρεμβαίνει στη συναισθηματική ισορροπία του παιδιού. O συναισθηματικός εκβιασμός που εμπεριέχεται σε κάθε προσβλητική κουβέντα δημιουργεί τύψεις και ενοχές στο παιδί. Η προσδοκία ότι με την αρνητική κριτική θα καταφέρουμε «ένα καλύτερο παιδί» αποτελεί άλλοθι περισσότερο παρά μια μέθοδος που συμβάλλει σε έναν τέτοιο σκοπό.

Στη λεκτική βία δεν συμπεριλαμβάνονται μόνο οι βρισιές αλλά και λέξεις ή φράσεις που αγνοούν το συναίσθημα του παιδιού. Κάποιες από τις παρακάτω φράσεις τις αναγνωρίζουμε είτε ως μεγάλοι είτε ως παιδιά, κάποιες έχουμε πει και κάποιες μας έχουν πει.


Όταν σου μιλάω να ακούς!
Έχεις δει κανένα άλλο παιδάκι να κάνει σαν εσένα;
Να δούμε πότε θα αποφασίσεις να φερθείς σαν μεγάλος;
Άντε κουνήσου τι κάνεις μια ώρα;
Οι μαμάδες των άλλων παιδιών δεν φωνάζουν γιατί έχουν καλά παιδιά.
Δεν σε ρώτησα!
Με κούρασες.
Μη τολμήσεις.
Γιατί όλα τα άλλα παιδιά είναι καλύτεροι μαθητές από εσένα;
Δεν έχω όρεξη τώρα.
Σου είναι τόσο δύσκολο να κάτσεις φρόνιμα;
Δεν μπορείς μια φορά να μη με κάνεις ρεζίλι;
Δεν είσαι παιδί εσύ, είσαι βάσανο.
Να ήξερες τι έχω περάσει εγώ για να σε κάνω άνθρωπο.
Φαίνεται ότι δεν μπορώ να σου έχω εμπιστοσύνη.
Άφησε το θα το καταστρέψεις, θα το κάνω εγώ!
Δεν μπορώ να φύγω για λίγο και τα κάνεις όλα χάλια.
Σου δίνουμε τόσα και εσύ δεν είσαι ευχαριστημένος/η με τίποτα.
Δεν υπάρχει δε μπορώ, υπάρχει δεν θέλω.
Άμα είσαι καλό παιδί θα σε αγαπάω.



Τα παιδιά δεν έχουν αναπτύξει μηχανισμούς άμυνας για τα αρνητικά συναισθήματα που νιώθουν όταν χαρακτηρίζονται με αυτό τον τρόπο ή δέχονται προσβολές. Λαμβάνουν τα μηνύματα με την κυριολεκτική έννοια του λόγου. Όταν σε ένα παιδί πούμε: «δεν σε αγαπάω γιατί είσαι κακό παιδί» δεν γνωρίζει ότι δεν το εννοούμε πραγματικά, δεν γνωρίζει την προσωρινότητα της κατάστασης.

Όταν σε ένα παιδί αποδίδουμε συγκεκριμένα χαρακτηριστικά για την προσωπικότητα και την ιδιοσυγκρασία του φαίνεται ότι πιστεύουμε πως δεν υπάρχουν περιθώρια για βελτίωση. Το παιδί δεν έχει την εμπειρία να διαχειριστεί το συναισθηματικό εκβιασμό και δεν γνωρίζει ότι πολλές φορές οι άνθρωποι δεν εννοούν αυτά που λένε.

Ένα παιδί υπάρχει πιθανότητα να δυσκολεύεται να διαβάσει, να γράψει, να συγκεντρωθεί, να κάτσει «φρόνιμα», να θυμηθεί, να αποδώσει αυτά που ξέρει. Δεν είναι απαραίτητο ότι όλα αυτά παραπέμπουν σε παθολογική δυσλειτουργία.

Ιδιοσυγκρασιακά το κάθε παιδί συγκεντρώνει διαφορετικά χαρακτηριστικά που απαρτίζουν την ξεχωριστή προσωπικότητα του.

Αυτός είναι και ο λόγος που κάθε άνθρωπος έχει διαφορετικές ικανότητες, δεξιότητες και ταλέντα από κάθε άλλον. Αυτός είναι ο λόγος που και τα αδέρφια μεταξύ τους είναι τόσο διαφορετικά. Αυτός είναι ο λόγος που με την ίδια παιδαγωγική μέθοδο αναπτύσσονται εν τέλει διαφορετικές προσωπικότητες.



Το παιδί θα χρειαστεί να αντισταθμίσει την ψυχική αναστάτωση που του προκαλεί η λεκτική επίθεση και είναι πιθανό να καταφύγει στον εαυτό που το αντιπροσωπεύει καλύτερα, σε αυτόν που θα το προστατέψει καλύτερα.

Σε έναν ντροπαλό, αντιδραστικό, νευρικό ή επιθετικό εαυτό.

Μητρακάκη Άσπα
Ειδική Παιδαγωγός – Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών – δυσλεξίας.



Με πληροφορίες από childit.gr

Το ειδαμε στο parentsgo.kidsgo.com.cy

.                                                                                                                                                                    .
uhfnewsΣ’ αρέσουν τα άρθρα μας;  Στήριξέ τα!!!!!      Κοινοποιησέ τα !!!!!
Ακολούθησε τη σελίδα του uhfnews και στο Facebook  

Εαν θέλετε να γράψετε και εσείς κάποιο άρθρο μπορείτε να μας το στείλετε στο uhfnewsnow@gmail.com

Οιοσδήποτε θίγεται από άρθρο ή σχόλιο που έχει αναρτηθεί στο “https://uhfnews.blogspot.com”, μπορεί να μας ενημερώσει, στο “uhfnewsnow@gmail.com” ώστε να το αφαιρέσουμε άμεσα. Ομοίως και για φωτογραφίες που υπόκεινται σε πνευματικά δικαιώματα. Στο UHF News ακούγονται όλες οι απόψεις . Αυτό δε σημαίνει ότι τις υιοθετούμε η ότι συμπίπτουν με τις δικές μας .
    👉   UHF News  © 2017      UHF News Blog All Rights Reserved.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου